Fredag, Arvika Festivalen-08

Vaknade pigg och förväntansfull inför en helt ny helt "amazing day". Solen hade ännu en dag hittat till Arvika.
Planering för dagen var:
1: Adam Tensta.
2. Gå mer på Festival området.
3. Vin
4. Rave tältet.
5. Ren och Hjort kebab.
Och viktigaste av allt , hålla sams!
  Jag och pojkvännen tog god tid på oss bort til festivalen, gick igenom stan och kollade på allt roligt folk. Arvika blir som en helt annan stad på festivalen. Vi köpte jordgubbar på torget och satte oss sedan i stadsparken med 100-tals andra festivalare. Försökte hitta en plats där det inte fanns några fimpar och snus helveten. 
  Efter en stunds spanande på folk slog det mig: Gud vilken tur att det finns folk som vill bjuda på sig själva, så slipper man göra det själv.
 Sen var det dags att gå på spelningen med Adam Tensta så vi tog de goda jordgubbarna(not) och lunkade iväg till festivalområdet. Där ställde vi oss lite snett framför scenen så att vi hade god sikt. Konserten började spela och det var ett röj från början till slut. Kunde inte stå stilla hur hårt jag än försökte.. My Cool da da da!
 Efter konserten gick vi upp till festen där vi var igår, där hade det redan samlats en hel del folk. Sofia var ganska seg efter gårdagen, och hade under natten tappat mobilen i spyhinken så den var kaputt. Men det var bara vatten i hinken... Okej!
  Jag började sippra lite smått på mitt vin som sedan slutade med att jag bongade halva flaskan. oops. Men det är en annan historia.
 Vid 10 spelade Kent, men där tyckte jag att det kvittade att gå ner så jag satt kvar på festen. Efter spelningen och ett par cider senare kom pojkvännen inspatserandes med en annan kille i handbojjor(!) och hojtade:
-Hittade honom på vägen, och sa bara: Nu är du fast!
-Jaså! Men vilken tur för mig, då får jag med mig 2 killar med mig hem!! Ropade jag tillbaka.
Killen som satt fast i andra änden såg ganska nöjd ut och log mest hela tiden.
Efter ett tag fifflande med att få upp låset (utan att lyckats) hade min pojkvän tröttnat och såg mer eller mindre panikslagen ut. Nu var det min tur att se bra nöjd ut!
Jag snodde sedan handbojjorna och satte fast mig med Malin, vi gick ner till festivalen och till ravetältet och dansade bort någon timme.
 Det som hände sedan var att jag gick in i dimman och några få minnesluckor har infunnit sig i mitt lilla huvud. Men vad andra berättat så såg det ut som jag hade väldigt roligt!
 Sedan blev jag och pojkvännen så fyllehungriga så vi styrde kosan till tältet med Ren och hjort kebab. Kebab 3 i ordningen för min pojkvän.. 1:a för mig. Men det var den godaste festvivalmaten jag någonsin ätit. Kan också bero på att jag hade kunnat äta vad som helst i det tillståndet. Efter kebaben blev vi så trötta så vi ringde till paret som hade haft festen och frågade lite snällt om det gick för sig att vi lånade deras soffa. Det gick bra, så vi installerade oss i skinsoffan och låg och lyssnade på medans den fulle kanadensaren sjöng Elvis låtar för Sofia i rummet brevid. Och mitt i refrängen "in the ghetto".. somnade jag gott och utmattad. Zzzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0