Sushi för nybörjare!

Efter en dryg 4 timmars bussfärd till karlstad, där Peter kom och hämtade oss var vi vrålhungriga och åkte till Herrhagen och åt sushi. gottigott gott!
Malin hade aldrig smakat men tror hon tyckte om det. Vi skrattade nästan hela middagen, övertrötta som vi var och efter att jag varit lite för generös med wasabin och fick några näsfräs!! :)

Peter under ett näsfräs!

Stockholm visit!

Jag och Malin har varit på mini semester i våran fina huvudstad (tyvärr tycker inte alla som bor där att man kan semestra i Stockholm.) Men vi hade en kanon visit!
Åkte X2000 kl 05.50 från Arvika och efter 45 min minuters väntetid i kil på ett godsspår som spårat ut och vi missat våran buss från Karlstad fick vi åka X2000 till Stockholm för 100:- Jag gillert, som malin skulle säga!
Gick på stan och shoppade från 10 till kl 17.00(!) sen en snabb dusch på hotellet (som låg på hötorget.) Sen tog vi tunnelbanan till Söder och gick och åt på en Indisk restaurang som heter Shanti, värt ett besök om man är i stan.
Efteråt gick vi till koh pan yang och tog en drink.
Vi var så trötta och utmattade efter en intensiv dag på stan, så när vi kom hem till hotellet ramlade vi i säng nästan på en gång!

Lite handlat...

Middag på Shanti

Öl på koh pan yang

shopping dag 2

Fika innan hemfärden.

Min 24: e födelsedag!!

Tack alla fina människor som grattat mig på min dag! Att ha vänner och familj är den stösta lyckan i världen!
I Fredags hade jag födelsedagskalas för min och Peters familj. Vi blev 12 st allt som allt!
 Vi dukade upp långbord, bjöd på tacopaj och Linda hade bakat efterrätter bestående av en smarrig hallonnöt rulltårta och marängtårta med grädde och choklad!
Jag fick en Cykel precis som jag önskat mig! En svart peak cykel med cykelkorg. Sen fick jag även en kryssning av min svägerska och hennes familj ( det var 4 biljetter i, så hon hade nog tänkt sig att bli med själv ;)) Fick även en klädstege av  min bror som han hade gjort alldeles själv. Tack brorsan, den var jättefin!
I lördags kom Sofia och lagade mat till mig, och så fick jag ett jättefint kakfat av henne.

Idag måndag som är min riktiga födelsedag fick jag frukost på sängen och en trisslott av min älskling.
Sen bar det iväg till frissan för färgning (mycket nöjd med färgen inte för mörkt utan lagomt brunt) och efter frissan var jag och Peter och åt middag på hotellet.
Nu blir det nog en lugn hemmakväll men först en promenad i det fina vädret. See ya!

Frulle i sängen.

Glad brunette!

Kräftskiva!

Jag och Peter var på årliga kräftskivan hos mina föräldrar i fredags.
Vi är ute i sommarstugan på "Nilsson´s brygga" och det var uppdukat så mycket gott; såsom pajer, kex och ostar av alla dess slag ,vin och op (som tydligen är lika viktig som kräftor på ett kräftkalas)
Det var mycket trevligt!
Roligt att min barndomskompis Annie kom hem från gbg!

Tjejkväll!

Jag var på en liten tjejkväll hos Malin i onsdags. Vi bokade hotell för en vistelse och övernattning i Stockholm i slutet på Augusti.
Blir en liten födelsetripp för mig som fyller 24 år den 24:e augusti!!

Köpte ny väska i onsdags!
En i mocka med fransar, en sån jag letat efter överallt
och så fann jag den hemma på cubus. Mycket nöjd!

And here we go again!

Första dagen på jobbet efter semestern idag och jag har inte sovit många timmar inatt...
Gick hyfsat att ta sig upp imorse eftersom jag är själv hemma.
Dagen var hemskt lång och det kändes som jag aldrig varit borta från jobbet alls! Hur skrämmande är inte det?
Nu är jag iaf hemma och nu känns det väl helt ok.
Har en Stockholmsresa att se fram emot och flytt till en ny större och finare lägenhet.
...Och 2 veckor sparade ifall det skulle kännas allt för tungt i vinter, då bara drar jag!

Här är före och efter bild:

Hyfsat nyvaken.

Men här redo att möta anstormningen på shoppingcentret!
Ciao!

Semester på Norrstrand

Jag har fått några välbehövliga semester dagar med sol!!
Så jag och grabben åkte till sommarstugan i Norrstrand vid Yxesjön i några dagar, där vi fiskade, solade, målade bryggan, rökte några aborrar och plockade massa blåbär.
Första dagen och natten fick vi vara ifred bara vi två förutom ett besök av Joel och Pappa en sväng på kvällen, men dagen därpå damp pappa och hunden Gina ner i stugan för en övernattning.
Då fick jag och grabben trängas i en 80cm bred säng. Då blev det var varmt!
 Den kvällen pappa kom ner grillade vi ryggbiff och gjorde kantarellsås och kokade potatis, så det går att lyxa till det även utan elektricitet...
Bara man har bra fantasi, en gasollbrännare, stekpanna och en duktig pappa som varit med några år!
 Här kommer resan i några bilder:

Fullmåne över stugan

Peter fixar frukost.

En tidig morgon.

Gina som gömt sig under bryggan med ett nytt fynd.

Gina slappar

Peter målar

Rökta aborrar smakar...

mumma!

Blomsterbud!

Inatt fick jag väldigt fina blommor på mitt sängbord, de var nyplockade av världens finaste grabb...

Karlstad tur med tjejerna!

Igår var jag, Madde och Ida i karlstad på shopping och det var jättefint väder för en gångs skull. Först gick det väldigt trögt med shoppingen, ingen av oss hittade något speciellt inne i Karlstad förutom en lampa och muffinsformar( börjar jag bli gammal?) på Åhlens sen åt vi lunch på Tom Yam och sen åkte vi vidare till Ikea där handlade jag ramar och sängkläder och sen blev det en tur på Em och plantagen där fick jag ett par jättesnygga blommor av tjejerna istället för bensin pengar.
På kvällen hade jag och grabben egen räkfrossa med färska räkor och nygräddade baguetter.

Såhär fina blev tavlorna jag gjorde med ramarna jag köpte på Ikea och tapeterna jag beställt på maleributiken.se.

Här är lampan från Åhlens, i bakgrunden bilder jag köpt i Paris förra året, ljuslyktor från Ikea.