V.31 och positiva besked!

Idag går jag in i v. 31 och ska verkligen försöka ta vara på den här tiden innan barnet kommer för att fixa alla förberedelser. Snickrade iaf ihop skötbordet förra veckan så det står klart, vaggan och barnvagn står också redo för att möta underverket så då är det bara min mentala förberedelse som ska jobbas på.
Barnmorskan gick igenom lite andning på förra föräldraträffen men hoppas vi kan göra om det igen för jag var lite distraherad av något annat...

Har ÄNTLIGEN fått besked om havandeskapspenning och det var positiva besked!!
 Jag ska få 3/4 dels havandeskapspenning och det betyder alltså att jag bara behöver komma in och jobba 1 dag i veckan fram till den 13/6, elva dagar innan beräknad förlossning.
Trodde faktiskt inte att jag skulle få det eftersom det har tagit så himlans lång tid, men igår damp beskedet ner i brevlådan!
Är ju sjukskriven t.o.m den 7/5 men efter det ska jag då in och jobba 25% av mina timmar.
Känner mig riktigt lättad av beskedet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0