Resultat Body Age test

Det blev ett bra resultat på Body age testet, det visade på att jag var 19 år och det var ju helt OK tycker jag!
Sen var det såklart saker man kunde förbättra, speciellt styrkan i armarna som inte låg mer än "normalt" och vill gärna ligga på "bra" men ben styrkan och magstyrkan låg på elit, så lite muskler finns det kvar. Benstyrkan testade man genom att sitta i "jägarposition" stå mot en vägg med benen i 90 grader. Det var sjukt jobbigt och tror jag mer körde på min envishet,( jag är sjukt "stönig") än på ren muskelstyrka men jag klarade 2 min 10 sek. Testa på där hemma så får ni se hur jobbigt det verkligen är! Magmusklerna skulle man göra så många sit-ups man orkade på 1 minut och jag klarade 64 och det var tydligen elit så nästa gång ska jag klara minst 70.
Sen mätte man även syreupptagning, blodtryck mm och därefter från min ålder, längd osv så gjorde man en bedömning på vad min body age låg på. Så jag har pratat igenom men min medlemstränare vad jag vill uppnå med min träning så nu ska jag köra på med Pump och easy line som är cirkelträning med maskiner som går igenom hela kroppen ex jobb 30 sek vila 5 sek och byta maskin och jobb 30 sek vila 5 sek och så vidare... i 30 minuter. Ska förbättra styrkan och få lite muskler innan jag går på konditionen för den var redan hyfsat bra.
Nu ska jag vänta med ett nytt test ca 4-5 månader och se skillnaden, tror även att det blir stor skillnad när jag slutar med amningen och förhoppningsvis får sova bättre under nätterna.
Testade även på Zumba igår och det var ganska roligt, man fick skratta gott åt sig själv när man skulle svänga på höfterna. Hängde inte alls med, men som sagt alla är vi nybörjare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0