22 fullgångna veckor

Idag eller imorgon,( jag vet inte hur de riktigt räknar) men vi säger att med idag så har jag gått 22 fullgångna graviditets veckor! Och jag tycker bara det känns bättre och bättre att vara gravid.
  Visst blir man tyngre och jag har fått en del ryggproblem på senaste tiden men då behövs bara lite vila.
 Men jag känner mig mycket mer tillfreds nu och lugnare än förut och är inte alls lika uppstressad på jobbet som jag var innan utan "en grej i taget" är mitt nya motto. 
 Man hinner inte mer bara för att man är stressad och så plötsligt känner jag mig mycket gladare på jobbet än vad jag gjort på länge!

Det har ju blivit en del spekulationer om barnets kön, och de flesta tror att vi får en kille. Men jag är inte lika säker. Har raddat upp en lista här på vad som är vanligt om det blir en tjej eller vice versa.

KILLE:

# Magen, den växer utåt och inte så mycket i bredd. Barnet ligger långt ner i magen.

TJEJ:

# Hjärtljudet låg nästan på 160 när vi sist var hos barnmorskan, ska bli roligt att se hur det ligger nästa gång.

# Har INTE fått en blåaktig rand på magen.

# Äter väldigt mycket apelsiner och dricker mängder apelsin juice (enligt forskare blir man mer sugen på c-vitamin när man väntar en tjej).

#Har mindre hårväxt på benen( haha, låter helkonstigt men enligt nån studie är det då en flicka).

Vi får se om det tillkommer nåt mer på listan men än så länge är det mer punkter på tjej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0