Dagen med STORT D !!

Nu är alltså dagen med stort D här, som man väntat på i 9 mån.
Och då trodde jag att jag skulle ha en liten bebis i famnen, vad lurad man kan bli...
Både jag och Peter har försökt prata med den lilla och berättat att vi väntar och att det idag är det dax,
Peter har t.o.m förklarat och demonstrerat för bebis hur och vart hon/han ska ut ( som om den inte visste det) haha
Har fått massa råd om hur man ska starta igång, och de varierar från att dricka ricinolja, springa i trappor, ut och gå, till att ta det alldeles lungt och göra som man gjorde när bebis blev till. 
Tack för alla goda råd! 
Fast det med ricinolja vågar jag inte testa, för då får man liknande symtom som vid kraftig maginfluensa och smärtsamma sammandragningar då livmodern drar ihop sig till ingen nytta. 
Ricinolja kan naturligtvis, i få undantagsfall, göra att värkarbetet startar men med en katastrofal följd.
Förlossningen kan gå för fort och man riskerar att inte hinna med, eller in till BB
Usch!

Tänkte fråga er, vilket datum ni tror att bebisen kommer?
 Ni vinner inget annat än äran, men vore kul att höra vad ni tror...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0