Gravidcravings just nu: Kladdkaka!

Har alltid äälskat choklad, i alla dess former.
Och en av mina absoluta specialiteter är min goda "kladdiga kladdkaka" så kladdig att den smälter i munnen!!
Mina gravidcravings har gått från att må illa av allt, till att drömma om pizza, chips och allt annat salt till att nu ha behovet av stora mängder kladdkaka! 

Tänkte dela med mig av detta underbara recept till alla chokladälskare därute!

Kladdkaka med vaniljglass!



Kladdig kladdkaka a´la Josefin

2 1/2 dl socker
2 ägg
4msk kakao
2 tsk vaniljsocker
100g smör
1 dl mjöl
1/2 tsk salt

Gör så här:
* sätt ugnen på 175 grader
* smält smöret i en kastrull
* vispa ägg och socker poröst
* blanda samman med resten av ingridienserna
* häll smeten i en bröad form.
* grädda i 15-20 min beroende på hur kladdig kaka du vill ha
* Servera med en klick grädde eller gammeldags vaniljglass.

Testa och njut!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0