Skönhetsfavoriter för både gravida och icke gravida

Jag har listat mina absoluta skönhetsfavoriter, inte enbart anpassat till gravida utan en blanding av de bästa produkterna enligt mitt tycke!

Till ansiktet en jättebra concealer: Make up store´s Mix it up.
Där du själv kan blanda en perfekt färg för just dina problemområden. Gult dämpar rött, rött dämpar blått och den ljusa lättar upp mörka partier. En favorit jag änvänder varje dag mot mörka ringar runt ögonen och hormonsfinnar.


Till den gravida: Weledas Havandeskapsolja.
Myt eller inte, den använder jag varje morgon och kväll! Den är jätteskön mot torra och stramande gravidmagar! Och förhoppningsvis förebygger den bristningar på mage och stuss.


Till den gravida och icke gravida: Stödstrumpor
Hjälper mot trötta, tunga och belastade ben, förebygger uppkomsten av åderbråck som man lätt kan får när man är gravid och de försvinner aldrig. Känner stor skillnad när jag använder stödstrumpor på jobbet där man står och går(springer) hela dagarna. Är också bra till ej gravida människor när man ska resa långt tex. flyga för att förebygga propp i benen.



Till håret: Osis Dust it!
Har bara enstaka gånger använt denna produkt och det är när jag varit hos frissan, men nu har jag äntligen inhandlat en egen Dust it. Jag som gärna tvättar håret varje dag och aldrig haft tillsymmelse till volym är detta en superprodukt, man använder den i hårbotten på torrt hår och ger omedelbar volym och kan använda den när håret känns fett. Sparar på de stackars hårtopparna eftersom man inte behöver tvätta håret lika ofta.


Till kroppen: Loreal´s kroppsscrub och Nutribronze
Använder scrubben minst en gång i veckan och den är perfekt rivig, man känner verkligen att man blir ren. Och perfekt att använda innan man smörjer in sig med brun utan sol.
 Brun utan sol är perfekt om man inte vill riskera att få hudcancer genom att ligga flera timmar i solarier.
Och man känner sig och är enligt mig mycket snyggare när man har lite färg på kroppen. 
Känner man sig snygg, så utstrålar man också det!



Sist men inte minst: Var glad!
Det smittar av sig på andra och jag tycker de vackraste människorna är de som ler mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0