Positiva provresultat!

Igår var jag på vårdcentralen och tog massa prover för jag misstänkte att jag hade fått havandeskapsförgiftning.
Allting började i fredags av att jag fick huvudvärk, men trodde att det var pga av vädret eftersom det var åska, sen blev det bara värre under helgen och i söndags kväll började jag även må illa men drog då slutsatsen att det var nåt jag ätit. Sen natt till måndag kände jag mig väldigt illamående och trodde jag skulle kräkas, så gick upp mitt i natten och satte mig på internet och kollade igenom massa gravidforum och alla tecknen "symtomen" jag hade kunde bero på havandeskapsförgiftning, men då skulle även blodtrycket vara högt och man skulle ha äggviteämnen i urinen.
Låg i sängen hela måndagen och orkade knappt röra mig (väntade på min tid hos doktorn som inte va förräns halv 3, ringde till förlossningen och de tyckte jag skulle åka in och kolla), då började det göra lite ont i magen. Först som lite mensvärk men sen blev det bara värre och värre och tillslut gjorde det riktigt ont.
Linda körde mig till vårdcentralen och hon och Linus satt och vänta i 2 timmar medans jag var inne hos doktorn och tog massa prover. (snällare svägerska kan man inte ha ;).
Proverna visade varken på högt blodtryck eller protein i urinen, så jag fick inget svar om varför jag mått så konstigt, smärtan i magen var väl troligtvis förvärkar konstaterade doktorn.
Blev iaf väldigt lättad att det inte var något farligt, men det är så typiskt att man alltid ska skrämma upp sig så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0