Studiebesök på BB

Igår eftermiddag åkte vi ganska spontant till Karlstad och till BB.
Föräldrakursen var inställd pga att två av de andra paren hade fått förhinder, så då tänkte vi att det var lika bra att passa på att åka på studiebesök till BB istället.
Och det var det inte bara vi som hade tänkt, jag har aldrig sett så många gravida på ett och samma ställe!
 Vi tyckte att vi var lite sena som kom fem minuter innan start, men det bara fortsatte att forsa in människor säkert en kvart efter att vi kommit. Det fanns inte ens stolar så att det räckte till alla!

Första tanken var:
 Hjälp! ska alla dessa föda samtidigt, då kommer jag inte få plats på BB och få föda i en liten städskrubb!
Men när jag kollade runt lite så var det många som det knappt syntes på att de var gravida och som säkert har många fler veckor att vänta än jag.

Vi gick igenom förberedelser, smärtlindring, vaginal förlossning, kejsarsnitt och eftervård. 
Man visste väl det mesta innan, men man kan inte höra sånt för många gånger och man kan aldrig va för beredd på vad som komma skall så jag tyckte det var intressant.

Efteråt var vi på Burger King, oj oj oj va gott det var ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0