"Älska och njut av era barn och var glad åt dem sådana de är, sådana de ser ut, för vad de gör och tänk inte på de egenskaper de inte har"

Nu har jag inte skrivit på länge men är mitt uppe i en omtumlande period i Leons liv just nu. Det började egentligen för länge sen, Leon hade en favorit napp som han tog när han ville komma till ro på dagen och när han skulle sova. Och ingen annan napp dög utan just den gröna nappen ville han ha och jag och Peter var för bekväma för att bråka med honom så vi valde den enkla vägen (för tillfället) att låta honom ha den nappen.
För ca en vecka tog jag beslutet att nu måste vi byta, för nappen var nästan söndertuttad. Tänkte att det inte skulle vara värst svårt att få honom tycka om någon annan napp men det var lättare sagt än gjort. Torsdags kväll gråt han i 4 timmar i sträck, när peter kom hem var jag helt förstörd och det fortsatte på fredag. Han kom inte till ro nånting under dagen utan han somna när jag var ute och gick med barnvagnen eller när han ammades. Kvällen var lika hemsk som innan, hade amningsmaraton i flera timmar och vi fick bytas av att gå runt och bära på honom. Lördag åkte han bil till koppom och han sov då gott både på dit- och hem vägen och som tur var räckte det med att ge honom ett kvällsmål när vi kom hem vid halv 23 och han somnade gott i vaggan utan skrik. Ikväll räckte det med bara(!) 2 timmars amning och bäring, men detta kan knäcka vem som helst! Jag har varit och köpt olika nappar men INGEN vill han ha. Bara bröstet och jag känner mig väldigt låst, för förut gav jag honom mat vid 19 och sen hade jag resten av kvällen för mig själv, eller när han sov på dagen kunde man lägga sig ner och vila men det kan man inte nu, för han är vaken hela dagarna. Han är ju världens gladaste bebis på dagarna men blir som förbytt när han blir trött. Detta har gjort att jag själv inte sovit så mycket och känner mig mest väldigt groggy just för tillfället. Så om det är NÅGON som har haft samma problem eller har några tips på hur man kan göra så får ni gärna dela dem med mig! Alla tips är välkomna!

Nej nu räcker det med negativa saker, så får väl berätta vad Leon kan göra för roliga saker:
Han skrattar högt och länge( det är så jäkla härligt), han förflyttar leksaker mellan händerna. Han har kommit underfund med sina fötter och vill gärna smaka på dom, han njuter när man badar honom och älskar att se sig själv i spegeln (lik sin far där), han gör pussljud om man pussar i luften och han kan sitta upp med stöd av en kudde.

Nu ser vi framåt och hoppas denna lite mindre roliga period snart är över. Och att oroa sig för morgondagen gör ingen nytta.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0