"Håll ut snart är julen slut"

Nej, jag tycker inte alls illa om julen men ibland kan det bli lite för mycket av all stress runt julen.
Man ska baka, städa, pynta, springa runt runt efter julklappar när man har noll fantasi, när egentligen jul är till för att umgås med vänner och familj och njuta. Så i år vill jag ha en stressFRI jul!
I år blev det inget bak av lussekatter, även fast jag önskade mig en köksmaskin förra året eftersom jag tyckte det var så "tongrott" ( ett uttryck av pappa) att knåda degen själv.
I år blir det heller inget pepparkaksbak, utan de är ju så goda de man köper.
Och storstädningen tar vi efter jul istället.
Det blir heller ingen julklapp till Peter, för vi ska göra nånting roligt ihop istället tex bo på hotell över en helg. Men nu är iaf julstjärnorna uppe och det lyser fantastiskt fint!

Helgen har gått otroligt fort som den alltid gör. I fredags åkte vi till Töcksmark och hälsade på min gammel faster, som alltså blir Leons gammel gammel faster och hon är 91(!) och hur pigg som helst. Så härligt att träffa såna krutkärringar. Jag hade inte träffat henne på många år och det har varit nånting som gnagt i mitt huvud länge så det var så skönt att vi äntligen åkte dit, och hon blev såå glad över att se oss och att få träffa Leon som hon sa var den goaste och vackraste ongen hon nönsin sett. Blev helt rörd att se hur mycket hon uppskattade vårat besök. Så ska få till ett besök till sommaren när Leon blir 1 och hon (förhoppningsvis) fyller 92.

I lördags var vi bortbjudna på "skaldjursafton" hos Patrik och jag drack lite vin för första gången på över 1 år. Tyckte faktiskt inte det var värst gott med vin så jag blir nog nykterist hädanefter. Påminn mig om att jag sagt detta ifall jag skulle glömma bort...

Idag söndag har familjen varit på skyltsöndag, och det blev en massa kläder till Leon (som vanligt). Så kul att köpa kläder till lillfisen. Och han behöver alltid något nytt. Hittade även så fina tjejkläder, så hoppas nån i min närhet (Läs: Linda) får en tjej snart så jag får shoppa lite där oxå. Köpte även en mössa och vantar till mig själv och födelsedagspresent till mormor.

 Här en bild på Leon och gammel gammel faster Jennie!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0