Röd PYZ hittad i Älgå skogarna

Ja, våran stulna bil har alltså hittats i skogen runt Älgå.
Polisen ringde och meddelade Peter det imorse och bad honom att komma till polisstationen för en karta, för det var inte värst lätt att hitta dit.
När Peter kom fram till platsen fick han först gå 20 min rakt in i skogen i snö, och där stod bilen utan batteri, kablar osv. helt plundrad på alla saker vi hade i bilen. Förutom insatsen till bilbarnstolen som var kvar men låg upp och ner. Sen låg det tomma systemkassar och en filt i bilen som inte är våran. Papper och registrerings bevis låg utspridda över säten och dom hade även slängt ut massa grejer som låg runt bilen. Det konstigaste var att de hade låst bilen, hur hade man tänkt där??
Det gick som sagt inte att få hem bilen utan man får fixa någon som kommer och bärgar den, tänk att man själv ska få massa bekymmer att tänka på när någon annan förstör!! Riktigt irriterande

Idag har jag och Leon varit på sista gången av babymassagen och efteråt tog jag upp problemet som varit med Leons sömnproblem, jag fick massa tips av de andra morsorna som jag ska testa och Ann-Charlotte sa även: Lägg honom bara när du vet att han är torr och mätt. Så när jag kom hem testade jag det, först fick han mat sen la jag honom i spjälsängen. Han blev såklart inte glad utan låg och gråt och grymta i 15-20 min men sen så bara tystnade han! Man måste bara vara bestämd för barnet testar mamman med att se "om jag skriker kommer hon nog och plockar upp mig" men nu banne mig skulle jag inte göra det och det funkade! Vilken lättnad. 
Så nu ska jag inte hålla på att tvinga i honom nån napp utan han ska få lära sig nya sätt att varva ner.
Hoppas det funkar i fortsättningen oxå!

Nu har mamma kommit hit och vi ska äta hennes goda köttfärssoppa, snäll mamma som kommer hit med mat till oss. Kan också hända att hon går ut och går med Leon så jag kan få sova någon timme, det skulle inte vara fel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0