Babymassage

Idag på fm har vi varit på babymassage. Trodde det skulle gå åt fanders för Leon åt sista gången vid 5 imorse och sen strax innan 10 försökte jag ge han mat men han totalvägrade och blev arg och ledsen istället. Så vad göra... Får lägga honom i barnvagnen utan att han fått mat, och försöka få på honom fleeceoverallen medans han är blir bara mer och mer arg. Så gick vi iväg, kom ut i det härliga vädret regn och blåst, Leon gnäller hela vägen till BVC och jag såg framför mig att det skulle bli värdens utbrott när vi kom fram.
Men han var hur lugn som helst, väldigt trött iof han satt och jäspa i väntrummet men var väldigt nyfiken på alla de andra bebisarna runt om kring. Alla matade sina bebisar, men jag vågade inte ens försöka, tänkte det får bära eller brista (för han verkade inte hungrig). Kom in i rummet, där var det jättemysigt med levande ljus och på varje plats fanns ett hjärta för varje barn med namn på. Hur gulligt som helst! Sen fick jag klä av Leon och då var han helt plötsligt jätteglad, huvudet gick fram och tillbaks (hade gått runt om han kunnat) han var såå nyfiken på allt och alla. Massagen gick jättebra och jag tror verkligen han tyckte om det. Kanske massera i 20-30 minuter sen var det att klä på oss igen. Hann inte ens utanför dörren innan han sov gott i vagnen, så rogivande var det. Det är t.o.m att jag känner mig lite varm och halv mosig i huvudet, riktigt avslappnande för både mor och son.
Oljan och beskrivning fick vi med oss hem, så nu ska det masseras helst 1 gång om dagen.
Jag tror att Peter ska få va med nästa eftersom han jobbar kvällen då.

Nu ska jag spendera min dag i soffan med mys och någon film och ikväll ska vi iväg på husvisning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0