"Det är rene rame marten ute"

Glad över att årets Arvika marten är över så att man kan få sova på nätterna, trodde lördag kvällen skulle va värst men det var faktiskt i fredags som det var mest väsen. Det var sååå mycket smått ute som härjade och de började väsnas redan vid åtta tiden och fortsatte hela natten. Ville stoppa ut huvudet i fönstret skrika: Gå och lägg er för f*n! Nu känner jag mig som en gammal tant som klagar och jag har redan glömt bort att man själv var sådär för några år sedan. Eller nej, inte riktigt så hemsk var jag väl inte...? Och det var helt fantastiskt bra att Leon inte vaknade en enda gång under dessa två dagar utan sov som en stock genom fylleslagen som pågick utanför hans fönster.
I lördags hade vi Madde, Tommy och Lukas här. Jag bjöd på hemlagad pizza och Peter stod för drinkarna, det var mycket trevligt. Killarna gick en sväng på The Roof medans jag och Madde satt ute på våran balkong och tjöta till halv 3. När dom gick vaknade Leon så blev inte många timmars sömn den natten. Jag sov till halv 12 på söndagen och jag var fortrarande så trött att jag knappt orkade öppna ögonen och kände mig jättebakis fast jag inte druckit nåt. Söndagen tillbringades i soffan med mârtensgodis, chips och dipp och en kort sväng till svärföräldrarna för lite kålsoppa. Inte många knop där inte...
Idag har vi varit på stan och köpt en fleece overall och lite annat smått och gott till Leon så han inte behöver frysa nu när det börjar bli kallt, själv letar jag efter en jacka till mig själv och har kollat lite på dessa grönjölingarna.


eller den här:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0