Spa besök men inget vatten

ojoj vilken morgon jag har haft idag, hade ställt klockan på hyfsat tidigt (läs: sen förmiddag) för att jag skulle iväg på Spa och få mig en välbehövlig behandling. Det första jag gör är att gå till köket för att få mig lite frukost, sätter på kranen för att fylla vattenkokaren... men va fan inget vatten!? Okej, jag får direkt panik och springer till badrummet och provar där, nej samma visa. Där står jag oduschad, fet i håret och kissnödig som tusan. Fick bli oboy till smörgåsarna, torrschampoo till håret och våtservetter under armarna. Torr rakning på benen så de var alldeles röda ( tror ni inte att jag blev scrubbad det första, gissa om det sve...) jaja, och tandborsten fick jag ta med mig till spa´t. Var inte direkt avslappnad den första halvtimmen av behandlingen, men sen kunde jag iaf njuta av det sista. Gissa om det var skönt att ställa sig under en varm dusch och få riktigt tvåla in sig. Underbart kostade bara 800(!) för att få känna sig lite ren. Skynda hem till Leon och mamma som var barnvakt, började bli lite smått hungrig och riktigt kaffesugen men fortfarande inget vatten. Så vi fick gå ut och äta, sen när vi kom tillbaks hade de ställt en stor vattentank på gatan som vi fick fylla flera flaskor med. Klockan 18 hade vi äntligen fått tillbaka vattnet.
Kom att tänka på en sak att jag skulle aldrig skulle klara mig utan vatten, man använder vatten till allt! Man tycker ju det är en självklarhet att ha rent vatten i kranen, men det är egentligen inte så självklart och det är inte många länder som faktiskt har tillgång till det. Så man ska vara väldigt tacksam för att man faktiskt bor där man bor!
Ikväll är det ju fredag och matchdag för Peter så är hemma och myser med Leon själv. Nu blir det snart Idol och fram med ostbågarna! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0