Leon shoppar, mamma betalar.

Igår var jag, Leon och min svägerska Linda på shoppingtur i Charlottenberg. Leon hittade mycket han ville ha, och allt han pekade på det var jag tvungen att köpa... Skämt åsido så går det inte att shoppa till sig själv när man har med sig barnvagnen, utan man går och kikar lite på sin egen avdelning men man orkar inte lägga ner sig vad som passar, och prova finns inte i denna värld! Utan man går raka vägen till barnavd. och där hittar man hur mycket som helst som Leon skulle vara jättesnygg i.
Jag säger bara: Thank god for the internet! Har blivit en nätshopaholic sen jag fick barn, för där kan jag sitta i lugn och ro i mina slitna pyjamasbyxor och fett hår och "bara" handla till mig själv. Vilken frihet detta internet ger. Men tyvärr är det inte bara positivt med internetshopping utan det ger det även stooora hål i min föräldrapenning plånbok. Men än så länge går det jämnt ut, så jag tänker hålla på tills inte gör det längre. För något roligt ska man väl ändå sysselsätta sig med när ungen sover, för sova själv det får man göra när man blir gammal.



3 par pyjamaser ( varav en trasig, som jag fick se när jag kom hem...)
2 par byxor
2 bodys
1 sweatshirt
+ ett linne och en blommig tunika till mig.

Tunikan tror jag att jag ska ha på mig ikväll när jag ska "gå ut" första gången på väldigt länge. Det ska bli så skönt att göra något på egen hand bara jag med mina kompisar, faktiskt väldigt skönt om jag tänker efter.
Bara några timmar för att sedan gå tillbaks till amning och blöjbyten.

/ Josefin the netshopaholic


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0