same same but different

Idag har jag varit hos frissan. Och varje gång jag kommer dit ser jag hur förväntansfull hon är, att NU äntligen har jag bestämt mig för att göra något spontant och klippa mig i någon cool kort frisyr och färga i någon häftig färg och varje gång ser jag besvikelsen i hennes ögon när jag säger: nja, jag tänkte bara färga utväxten eller nej, jag tänkte bara trimma lite på luggen idag...
 Men sanningen är att jag för en gångs skull orkat spara ut mitt hår till en bra längd och kvaliten på håret blev mycket bättre under graviditeten så jag trivs väldigt bra med min frisyr för tillfället (Bara jag får trimma på luggen varannan vecka och lägga i lite färg då och då). 
Jag kan se ett visst mönster att många väljer att klippa sig kort när de får barn och det kanske är för bekvämliga skäl men än så länge står jag ut med att bli dragen i håret och att (tydligen) ibland gå ut på stan med spyor i håret. ;)
 Blev iaf jättenöjd med klippning och färgningen hos Linda på Freestyle. Blev visst lite reklam här ;)



                               En nöjd liten fegis!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Du är ju klart världen finaste småbarnsmamma!!

2010-09-26 @ 09:57:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0