I valet och kvalet

Igår var jag iväg och röstade i riksdagsvalet, det känns bra att ha det gjort.
Jag är så toltalt ointresserad av politik. 
Men jag har en kompis som säger att det är en medborgarplikt att rösta, så då är det bara att göra som hon säger :)
Jag hade inte bestämt mig innan vi gick dit utan det blev ett beslut på plats, men jag ångrar lite att jag inte är mer insatt i politiken för då skulle man rösta mer med hjärtat än att slumpen ska avgöra.
Det får bli ett löfte tills nästa gång...

Idag har jag planerat för Leons kommande dop. Har kollat upp några kyrkor och församlingshem och skrivit en lista på släkt och vänner som ska skickas inbjudningskort till.
Blev en ganska lång lista, men gud va svårt och dra en gräns på vilka som ska bjudas och inte.
Det får vi nog tänka över några gånger till...



Nu blir det snart dop för ett riktigt busfrö!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0