Onsdag 6 april Mary Kay party

Igår var dagen fullspäckad! Började att jag fick sovmorgon till halv 8, sen upp och duscha och bada Leon, göra iordning mig sig sen frukost och efter det kom Malin hit hon tog en kopp här sen gick gick vi på stan och hämtade ut biljetter (till överraskningen lite senare) Sen var det dax för laga mat och efter maten la jag Leon så jag fick baka i lugn och ro. Gjorde först 1 paj men var rädd att det inte skulle räcka så gjorde en till ifall...
Sen skulle jag bara vila ögonen brevid Leon men råkade somna en halvtimme och då fick jag bråttom, inom 10 min ringde det på dörren då kom Madde och Lukas hit och sen kom Ida. Madde har fyllt 30 och jag och Ida hade en överraskning till henne: Biljetter till Rihanna!!! Gissa om hon blev glad, tyvärr hade Ida råkat säga bort sig så madde redan visste om det och jag som hade varit inne på Kicks och hämtat en present kartong som "cover" till biljetten. Men så kan det gå. Hihi 
Efter att vi grattat Madde kom Emma och Isidor, Emma som är Mary kay konsulent och skulle hålla i partyt. Sen trillade resten av gästerna in: Linda, Ann-Charlotte, Sofia och mamma. Partyt började med att vi nästan hade en svimolycka men efter lite kaffe och ananaspaj ordnade det upp sig. Vi hade jättetrevligt och de var kvar till klockan 8. Då kom Peter och Leon hem och jag hjälpte Emma med alla grejer och sen var det dags att plocka bort och göra mat till mig och Peter medans han gjorde välling och la prinsen. Var helt slut och gick och la mig efter att ha tryckt i mig lite falukorv och makaroner.

Många som ville ha receptet på Ananaspajen så här kommer det:

2 pajer

300g smör- smältes och svalnas
6 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 dl socker
Rör ihop och trycks ut i 2 pajformar eller i långpanna.

Fyllning:
1 dl socker
4 dl creme fraiche
2 ägg
1 1/2 burk krossad ananas

Ha i ugnen i 35-40 min och på 170 grader

Serveras med marsán sås. Lätt och supergott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0