Utflykt till Ikea med mor och son

Har inte skrivit på ett tag så vet inte vart jag ska börja...

Igår hade jag en helt underbar dag med mamma och Leon på Ikea, Leon brukar för det mesta vara glad och när vi är på utflykt är inget undantag. Han protesterade inte en enda gång på 6 timmar och var hur go som helst! Enda gången han grymtade lite var när han inte ville sitta i barnvagnen utan ville komma upp och sitta i kundvagnen istället :) Han måste verkligen tycka om att gå på Ikea, men får nog passa på att njuta nu för det kan nog svänga fort. Speciellt när han blir äldre och inte får som han vill, och han är redan en liten bestämd kille.
  Hade bestämt mig för att köpa en byrå till Leons kläder, och en lampa till sovrummet och kanske en golvlampa till v.rummet men kom istället hem med annat smått och gott, men bäckar små som man säger blir snabbt sjöar! Införskaffade iaf matskålar, skedar, haklappar och sängkläder till Leon, en jättesnygg ljusstake och fruktkorg, tyg som ska bli tavlor, ljus, badrumsmatta osv osv
Skönt att vara på utflykt med mamma för man får så mycket hjälp och hon tycker det är så kul att passa upp Leon hela tiden. Jag tycker man uppskattar sina föräldrar mycket mer nu när man själv har barn och förstår vilket jobb de måste ha haft när jag och min bror växte upp. Jag är så oerhört tacksam för allt man har fått och vilken bra barndom man haft. Ni är bäst!  

Idag har jag orkat rava mig iväg på träning, blir så arg på mig själv när det går så långt emellan gångerna. Kände redan under början av passet att detta kommer och bli grym träningsvärk! Skakade i hela kroppen efteråt men då var jag välförtjänt en stoor middag på Royal! Å herregud va gott det var! 

Nu har P åkt på match och jag sa som jag brukar: Vi kommer kanske och kollar! Men känner att det orkar jag inte alls göra. Stackarn, jag har inte varit på 1 enda match sen han började spela igen och ikväll var sista hemmamatchen för säsongen. Men om han ändå spelade i Arvika, då hade jag och Leon kommit på varje match och hejjat! Men nu har vi blivit två mammor med spelande sambos så till nästa säsong lär vi sitta på läktaren med varsitt barn på armen.

Nu vaknade Leon från sin lilla nap på 3 timmar så bäst att gå! Hej så länge

Lite av godbitarna från Ikea (ljusstaken och fruktskål som snart är full av stora gröna äpplen):




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0