6 mån invägning

Har precis kommit hem från en tur på BVC, och lillprinsen vägde ca 8500 och var 71cm lång.

Inte riktigt spräckt 9 kilos sträcket alltså men det dröjer nog inte...

Har även bestämt att sluta amma så nu kör vi på för fullt med fast föda som gröt, välling och pureér.

Har känt ett tag nu att jag skulle vilja sluta amma för han "äter" bokstavligen upp mig och eftersom jag väger så

 lite så känner jag mig konstant trött och har huvudvärk väldigt ofta.

Har ammat såpass länge nu så det tyckte BVC sköterskan var en god idé.

Visst är det mysigt att amma, men man blir rätt låst och man får tänka på sitt eget välbefinnande i första hand!

Till helgen blir det kalas för Peter som fyller ... år, blir nog lite festligheter här på lördag(!) och på söndag är det

 tänkt att våra familjer kommer hit och grattar.

Vet precis vad jag ska köpa till han, hoppas han blir nöjd!

Nu ska jag ta och koka lite palsternacka så det är färdigt tills prinsen vaknar från sin lilla tupplur.

Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0