En "Malin dag" idag!

En av mina absolut bästa och äldsta barndomsvän Malin fyllde 26 år i helgen och bjöd på fest, men eftersom både Leon och Peter varit sjuka vågade jag knappt vistas utanför dörren för rädsla att smitta någon så jag lovade att bjuda på lunch idag istället för att fira henne lite i efterskott.
 
Jag lagade en enkel men väldigt god fisksoppa:

1 purjolök
3 morötter
1 liter vatten
3 fiskbuljong tärningar
600 g fisk t.ex. 400g torsk 200g lax
1/2 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 tsk körvel
1 krm cayenne peppar
3 dl creme fraiche
dill efter smak.

Gör så här:
Strimla purjolök och riv morötter. Fräs ihop i lite smör. Häll på vatten och buljong tärningar. Skär fisken i tärningar och lägg i tillsammans med kryddor. Koka ihop i 10 min.
Ha i creme fraiche och dill. Koka upp. Servera med gott bröd!

KLART!

Nu sitter jag och Leon i soffan och har precis kollat på Leons dop (för andra gången idag)
Peters faster hade filmat hela dopet och redigerat till en liten film på dopet och minglet efteråt. 
Roligt att se, hade helt glömt bort att det fanns filmbevis på "cermonin". Jag ser helt besvärad ut genom hela dopet och Peter svettades och höll på att svimma medans Leon tuggade upp rosetterna på sin dopklänning!



Mys framför "brasan" för lite filmvisning.



Go kväll!!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0