magsjuk bebis

Leon har magsjuka!! Började misstänka att nåt var fel igår när han hade riktiga kräkningar och ville varken ha gröt eller annan fast föda och han sov nästan hela kvällen och natten. Idag fortsatte han att matvägra( ville inte ens amma!) och hade diarée. Gör ont i mig när han är sjuk! Nu sover han för femtielva gången idag men för första gången på 3 månader så tog han napp(!) och det hjälper honom att somna. 
Tänkte ge honom egen vätskeersättning men läste på vårdguiden att man ska inte ge barn under 12 år hemmagjord ersättning. Där ser man! Så det får bli en sväng på apoteket imorgon 09.30. Så nu har jag kokat vatten och har i kylen så när Peter kommer hem vid midnatt får vi väcka honom för temp och försöka ge honom lite vätska så att han inte blit uttorkad. Vi får hoppas han blir bättre snart!
Hade planerat massa skoj imorgon och på fredag men vi får skjuta på det lite tills han blir frisk.

Idag har jag möblerat om i vardagsrummet och bytt ut det lila till min favvo färg turkost! Peter har tjatat att vi ska byta plats på tvn och tillslut gick jag med på det ( men förhandlade och fick även igenom en sak själv). Känns väldigt ovant men han kan väl få ha det så här ett tag så byter jag tillbaka igen sen... Men nu är han så nöjd att han fick bestämma, och då kan jag använda det för att jag ska få som jag vill nästa gång!
Lägger upp bilder imorgon när alla turkosa detajer är på plats.

Nu ska jag titta till min lilla sjukling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0