Vinterdag i Koppom

Lite uppdatering på bloggen, känns som en riktigt kass blogg och funderar nog på att lägga ner den. Har varken lust eller tid att sitta och blogg. Men kan ju ändå skriva lite vad som pågått i mitt liv dom senaste dagarna.

Hade en jätte härlig vinterdag i lördags, var hos mor och far i Koppom. Vi packade väskorna för en skiddag på isen, jag hade som sagt inga skidor med mig utan hade tänkt att dra vagnen men det var lättare sagt än gjort.
De andra stack iväg på sina skidor och kvar var jag med barnvagnen och mamma som försökte hjälpa mig att dra. Fanns skoterspår att köra men det hjälpte inte mycket. 
Men plötsligt när vi var nära att ge upp och lämna vagnen och gå med Leon så uppenbarar sig en skoter med släp lite längre fram och han körde mot oss, han stannade pricis brevid och sa: Hoppa på!! Så jag och barnvagnen fick stå bak på flaket medans han körde! Gissa om de andra blev förvånade och skrattade när vi kom fram till dom. Sen grillade vi korv och mös i solen, blev lite sugen på att åka skidor så lånade mammas och körde ikapp med Joel. Tyvärr är jag inte i samma form som förr och blev rejält utklassad. När vi kom hem var vi alla lite römosiga i ansiktet så solen tog allt lite. Väl hemma fick vi gulashsoppa som smakade underbart. Helt ok att åka hem och bli lite ompysslad ibland. 

Igår var jag och Peter på husvisning och idag på fm har jag, Leon, Madde och Hanna varit hos Anna och hälsat på och snosat på goa Ella. Gick dit och vilket härligt väder, är ju riktigt varmt ute nu. 15 grader visade termostaten!! Hoppas hoppas inte det blir något bakslag nu...
Jaja det var mina dagar i korthet, resten av veckan blir husvisning igen, promenader med Emma, hjälpa svärmor med lite grejer och kanske "vuxen party" till helgen. Haha
Nej nu får man ut i solen igen och njuta!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0